مهم ترین علل تصادفات رانندگی

بیست و چهار مرداد ماه ١٣٩٧

راننده پریشان
راننده پریشان یک مجرم یا کسی که چراغ قرمز را رد می کند, نیست بلکه کسی است که معمولا با صحبت کردن تلفن همراه یا ارسال پیام متنی و یا خوردن مواد غذایی در حین رانندگی از جاده غافل می شود
سرعت
شما آنها را در بزرگراهها دیده اید, بسیاری از رانندگان از حد مجاز سرعت چشم پوشی می کنندسرعتشان از120و130و150هم فراتر می رود.رانندگی باسرعت بالا یکی از دلایل تصادفات است اگر سرعتتان در زمان رانندگی زیاد باشد عکس العملتان درزمان تصادف کاهش می یابد
رانندگی در شب
رانندگی در نور روز می تواند خطرناک باشد اما رانندگی نزدیک شب خطر تصادف را دو برابر می کند. وقتی آن چه چیزی که  پیش روی شما ست نمی توانید ببینید ,نمیتوانید  آن چیزی که در مقابلتان است را پیش بینی کنید.همانطور که خورشید پایین می رود ، آگاهی شما از جاده ها و اتومبیل های اطراف شما باید بالا برود
باران
اگر آب و هوا بد باشد جاده ها نیز به تبع آب و هوا خطرناک می شوند . تصادفات بسیاری اغلب درروز های  باران رخ می دهد: به خاطرلغزنده بودن  سطوح و خطرناک بودن سطح جاده ها  اتومبیل، کامیون و موتور سیکلت ها  در هنگام ترمز کردن از کنترل خارج می شوند. برای جلوگیری از یک تصادف رانندگی , در زمان بارش باران باید با دقت بیشتری رانندگی کرد
ورود ممنوع
نشانه توقف هرگز نباید نادیده گرفته شود، اما با وجود آن تصادفات زیادی اتفاق می افتد. هر سال، هزاران  تصادفات رخ می دهد چرا که یک راننده در جهت ورود ممنوع حرکت می کند.بسیاری از تصادفات و برخورد هایی که اتومبیل ها از پهلو آسیب می بینند نتیجه رانندگی در مسیرهای ورود ممنوع است.شما باید به هر دو جهت نگاه کنید زمانی که از مسیر ورود ممنوع عبور می کنید


عواقب استاندارد نبودن میزان باد لاستیک خودرو :

بیست و چهار مرداد ماه ١٣٩٧

       اگر فشار باد تایر خیلی زیاد باشد معایب زیر ظاهر می شود

   باریک شدن سطح تماس لاستیک و جاده و کاهش قابلیت های لاستیک و پایداری آن

   سلب آرامش و راحتی در رانندگی

 ساییده شدن بیش از حد قسمت میانی

از بین رفتن قابلیت جذب نیروهای وارده از جاده به لایه های میانی لاستیک و افزایش آسیب پذیری آنها

تمایل زیاد به جدا شدن لایه های لاستیکی در زمان گرم شدن لاستیک به دلیل تجمع نیروها در مرکز آج ها

اگر فشار باد تایر کم باشد معایب زیر ظاهر می شود

زیاد شدن مصرف سوخت به دلیل افزایش سطح تماس لاستیک با جاده

سفت شدن یا انحراف فرمان به یک سمت در هنگام کم باد بودن چرخ های جلو

ساییده شدن سریع تر و بیشتر قسمت بیرونی آج ها

 بروز خطر جدی با بالا رفتن بیش از اندازه دمای لاستیک در زمان حرکت به دلیل تغییر شکل زیاد در ناحیه تماس لاستیک با جاده و افزایش احتمال جدا شدن لایه ها


چرا در جایگاه های سوخت (گاز و بنزین) نباید با موبایل صحبت کرد ؟؟

بیست و چهار مرداد ماه ١٣٩٧

امواج الکترو مغناطیس گوشی تلفن همراه به هنگام برقراری تماس تشدید و پرتوان شده و احتمال انفجار در این مکان ها افزایش می یابد  بخارات ناشی از سوخت در محل پمپ خاصیت اشتعال بسیار زیادی دارد خطرناکترین منطقه دهانه باک وسیله نقلیه به هنگام سوخت گیری است و مقدار بسیار کم انرژی تا دو دهم میلی ژول نیز می تواند در این منطقه باعث انفجار شود


اطلاعیه :

شش آذر ماه ١٣٩۶

ثـبـــت نــام گواهینامه رانندگی بدون نیاز به کـارت پـایـان خدمت و معـافیت آغاز شد ...


شش آذر ماه ١٣٩۶

گواهینامه بدون پایان خدمت به مرحله اجرا رسید ، شرط داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح حذف شد .

 


بیست مهر ماه ١٣٩۶

دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت :

در جلسه ای که روز گذشته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشت ، تصمیمات جدیدی در زمینه ی نحوه ارای برخی از مواد قانونی مرتبط با سربازان و مشمولان خدمت وظیفه عمومی اتخاذ شد .

یکی از موضوعات مورد بحث توافقات انجام شده در این جلسه شرط وجود کارت پایان خدمت و یا نعافیت از سربازی جهت دریافت گواهینامه بود که در بند (ه) ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث این شرط حذف شده و نیروی انتظامی باید در اسرع وقت آن را اجرایی کند . در این بند قانونی که پیش از این نیروی انتظامی به دلیل مغایرت با سایر قوانین از اجرای آن سرباز زده و مشروط به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح شده بود ؛ تصریح شده است :

( اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست .) اگرچه هنوز تصمیمات اخذ شده در جلسه ی روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی ابلاغ نشده است ، اما به گفته سردار کمالی ، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ، به زودی و طی چند روز آینده این تصمیم ابلاغ و اجرایی خواهد شد .

پیش از این سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود که پلیس برای اجرای این قانون در انتظار ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است . باید منتظر ماند و دید این ابلاغیه چه زمانی ارسال شده و از چه تاریخی محدودیت دریافت گواهینامه برای مشمولان سربازی برداشته می شود

 

 


مفهوم رنگها و علائم عبور و مرور

پنج مهر ماه ١٣٩۶

 


پنج مهر ماه ١٣٩۶

راننده هایی که با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت آهسته تر از میانگین سرعت در ترافیک حرکت می کنند ، بیشتر مقصر تصادفات جاده ای هستند تا کسانی که سرعت آنها از ترافیک بیشتر است .